پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118929
طرف مقابل آمادگي اتخاذ تصميمات سخت را داشته باشد، امکان توافق قبل از 3 آذر وجود دارد
تاریخ انتشار : 1393/06/29 09:51:17
نمایش : 1140
وزير امور خارجه کشورمان گفت : در صورتي که طرف مقابل آمادگي اتخاذ تصميمات سخت را داشته باشد امکان رسيدن به توافق حتي قبل از 3 آذر وجود دارد
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان امروز در محل نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در نيويورک با بورگه برنده وزير امور خارجه نروژ ديدار نمود.

در اين ملاقات آخرين تحولات مربوط به مذاکرات هسته اي بين جمهوري اسلامي ايران و کشورهاي 1+5 و همچنين تحولات منطقه‌اي و همکاري‌هاي دوجانبه في ما بين مورد گفتگو قرار گرفت.

ظريف در اين ملاقات اظهار داشت: در صورتي که طرف مقابل آمادگي اتخاذ تصميمات سخت را داشته باشد امکان رسيدن به توافق حتي قبل از 3 آذر وجود دارد.

وي با اشاره به آخرين تحولات مربوط به عراق اظهار داشت: در شرايطي که امنيت عراق در مرکز و شمال اين کشور توسط گروه تروريستي داعش مورد تهديد قرار گرفت جمهوري اسلامي ايران کمک‌هاي خود را بلافاصله روانه آن کشور کرد.

وزير امور خارجه کشورمان رويکرد برخي از کشورهاي منطقه اي و فرا منطقه اي در برخورد با تحولات منطقه مهم و استراتژيک خاورميانه و بويژه سوريه و عراق را به دور از واقع بيني توصيف و بر ضرورت اصلاح اين رويکرد و توجه به خواست و انتخاب ملت ها تاکيد کرد.

وي تهديد گروههاي تروريستي فعال در منطقه را جدي دانست و افزود: از اين سياست توهم آميز که با تقويت يک گروه تروريستي قادر به دفع تهديدات گروه تروريستي ديگري باشيم بايد پرهيز کرد.

بورگه برنده وزير امور خارجه نروژ  نيز در اين ديدار ضمن تصريح بر نفوذ و نقش منحصر به فرد جمهوري اسلامي ايران در منطقه اظهار داشت اگر هشياري و دخالت بموقع ايران در مقابله با تهديد گروه داعش نمي بود اين گروه بر بسياري از مناطق مهم و استراتژيک سوريه و عراق سلطه مي يافت.

وي روابط دو جانبه بين دو کشور را رو به پيشرفت و گسترش توصيف کرد و افزايش تماسهاي فيمابين را فرصتي مناسب براي تقويت مناسبات فيمابين در حوزه هاي مختلف دانست.

وزير امور خارجه نروژ در پاسخ به تاکيد ظريف مبني بر توجه بيشتر به حل مشکلات دانشجويان ايراني مقيم آن کشور و ضرورت حل آنها وعده داد اين موضوع را با جهات ذيربط  در کشورش پيگيري و در جهت حل آنها تلاش کند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html